ספסל אופטי עם מקור הלייזר (למעלה) והצ'אק (למטה)
מערכת מזוודת: הדלת הקידמית נסגרת בזמן ביצוע מדידה
הצ'אק כולל מנגנון למיקום אבסולוטי של מעגל ה MEMS. תוכנן לרמות הדירות תת מיקרוניות

חברת סיסטם פתרונות מו"פ,  מספקת שרותי הנדסה כוללים בתחום פיתוח ציוד בדיקה אלקטרואופטי ובפיתוח דגמי אבטיפוס אלקטרואופטיים. סיסטם מתמחה בפיתוח עמדות עבודה ועמדות בדיקה (צב"ד לבקרת איכות  – QC TESTERS) ייעודיות לקווי ייצור, ובמיוחד במתן פתרונות תכנון הנדסי ומימוש לעמדות עבודה המצריכות הנדסת אלקטרואופטיקה ומכנואופטיקה, כגון: שילוב מצלמות למשין וויזיון (Machine Vision), מערכות הדמיה, מערכות חישה, מתקני מדידה וכיול, מתקני השמה והדבקה וכו'. כן, החברה תומכת בשיפור תהליכים על ידי יישום (אימפלמנטציה) של עמדות עבודה כנ"ל.

עוד על צבד ייעודי ותמיכה בתהליכי ייצור והרכבה … >>

במסגרת הפרוייקט, החברה פיתחה מערכת בדיקה ממוחשבת אשר נועדה לבדוק תקינות של התקן אלקטרואופטי מסוג MEMS המורכב על מעגל אלקטרוני. המערכת תוכננה לבדוק את תקינות המעגל במספר מצבי עבודה שונים.

הקושי בפרוייקט זה, נבע מההדירות (Repeatability) של מיקום המעגל שהיתה חייבת להיות גבוהה מאד. לצורך כך תוכנן צ'אק (מכניזם דפינה לאלמנט הנבחן) מורכב ייעודי, הבנוי על עיקרון של ביטול טולרנסים. בפועל, המנגנון שמומש כלל שילוב של מובילים וקפיצים, אשר אילץ את המעגל להתמקם במדוייק  באותו מיקום.

דרישות המערכת היו:
א. מצב הכנסה מהירה ושחרור מהיר של המעגל
ב. מצב נעילת מעגל –  בו המיקום יחסית לנקודות העיגון בצ'אק מגיע להדירות טובה מ 1 מיקרון (בחדר נקי)
ג. סטייג' עליו יושב הצ'אק, עם יכולת כיוונון: XYTz  המיועד לאפשר כיוונון האלמנט הנבחן אל מול אלומת לייזר קבועה.

תכולת העבודה של CSTM כללה:
שלב קונספט, הנדסת המערכת, תכנון אופטי (ניתוב קרניים), תכן המנגנון, השמות על ספסל אופטי, תכן זיווד המערכת , ייצור, אינטגרציה ומסירת תיק ייצור ללקוח.